Borstverkleining of borstlift

Grote en zware borsten zijn voor veel vrouwen een probleem, zowel lichamelijk als psychisch. Vrouwen die een borstverkleinende operatie laten uitvoeren, doen dit dus over het algemeen niet om cosmetische redenen.

De operatie duurt ongeveer twee uur en wordt gedaan onder narcose. Meestal wordt de borst verkleind door het weghalen van huid en klierweefsel aan de onderkant. Om de natuurlijke borstvorm te bereiken wordt een figuurnaad aangelegd van de tepel recht naar beneden. Vervolgens wordt de tepel verplaatst. Vaak wordt een verkleining van de tepelhof uitgevoerd. Drains worden meestal niet gebruikt.

• Meld uw arts van tevoren indien u bloedverdunners (Acenocoumerol= Sintrommitis of Fenprocoumon= Marcoumar) gebruikt. Geef ook door als u aspirinehoudende pijnstillers zoals APC, Aspirine, Ascal, Asprobruis, Diclofenac of Naprosyne gebruikt. Uw arts zal met u bespreken hoeveel tijd u voor de operatie moet stoppen met het slikken van één van deze medicijnen.
  • Nicotine vergroot de kans op problemen bij wondgenezing. U wordt geacht voor de operatie te stoppen.
  • Breng pyjama’s met knoopsluiting mee. De operatiewond kan dan makkelijker verzorgd worden.
  • Neem de bh, die u op de poli heeft gekregen, mee op de dag van de operatie.

• Afhankelijk van het tijdstip waarop u geopereerd wordt, kunt u dezelfde dag of 1 dag na de operatie naar huis.
  • De eerste 24 uur heeft u mogelijk wat pijn. Uw borsten kunnen strak en gespannen aanvoelen, dit verdwijnt geleidelijk.
  • Uw borsten zijn stevig ingepakt in een steun gevend plakverband, dit mag u zelf na 48 uur verwijderen.
  • Na het verwijderen van het verband moet u een stevige bh dragen.
  • U krijgt een afspraak mee voor een poliklinische controle na 2 weken. De hechtingen worden 12 á 14 dagen na de operatie verwijderd.
  • Het duurt circa drie maanden voor uw borsten hun definitieve vorm hebben.

Wij zullen een aanvraag voor een borstverkleinende operatie versturen naar uw zorgverzekering. U krijgt meestal binnen 2-3 weken bericht hiervan. De verzekeringsarts kan u soms oproepen voor het spreekuur.

Een borstlift wordt meestal niet vergoed door de ziektekosten verzekeraar. Uw plastisch chirurg kan u hierover verder informeren.
Het tarief voor deze onverzekerde ingreep is:

Borstlift

Prijzen